Tankar en måndaglördags morgon

Idag när alla andra har måndag har jag lördag. Lite underligt, men jag klagar inte. Hittills på dagen har jag inte hunnit göra så mycket mer än att äta frukost och titta på för många avsnitt av sex and the city. Tänkte ta mig ut nångång, men jag väntar på solen.

Det är skönt att bo här borta ibland, bortanför gränsen. Jag slipper de konstanta frågorna om vad jag vill bli och vad jag vill plugga. Inte fan vet jag vad jag vill bli. Jag vill vara lycklig, jobba med något jag tycker om och som jag kan brinna för, vad det skulle vara har jag ingen aning om. Om jag ska vara ärlig så tror jag inte att jag är en sådan person som har en dröm att det där, precis det vill jag bli. Min dröm ser snarare ut så att jag vill jobba med något som är värt att kliva upp för. Jag vill tjäna mycket pengar så att jag kan bo riktigt fint, ha fina kläder och resa mycket. Jag vill också ha ett jobb där jag kan ha hyffsat normala arbetsveckor, inte så många helger och runt åtta timmar per dag. Det är min dröm, litte luddig i kanterna är den och jag vet inte om den någonsin kommer bli klarare. För jag är nöjd med jobbet och livet som det är nu, och när jag inet längre är det får jag väl ändra på det då.


Min utsikt just nu från vardagsrumsfönstret. och mitt huvud är lika grått och tungt av huvudvärk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0