Första helgen i Trondheim

Första helgen blev verkligen händelserik, detta glömmer jag inte i första taget.
I fredags stod jag i disken hela eftermiddagen och inte förrän klockan sex var alla tusentals tallrikar diskade. Så då skyndade jag mig hem och slängde i mig mat och gick till Marthe med Veronica. Vi drack vin och kaffe med baileys och diskuterade olikheter mellan Sverige och Norge. Sedan skulle vi ut på krogen, men det är tydligen 20-årsgräns nästan överallt på fredagar. Så vi gick till koos och satt och drack ett glas vin sen gick vi till Gossip Girl som är mer en krog men det var ganska trist, det var så himla lite folk. Kvällen avslutades hos Marthe.

På lördagen mötte vi upp tjejerna nedanför och Linda, Daniel och Fredrik. Alla var lite lagom pigga så vi tänkte ta en fika på Solsidan, men det var helt fullt överallt så det blev en take-away-kaffe som vi tog med till bryggan. Sedan var tanken att jag och Mathias skulle på IKEA, men det är svindyrt att åka buss så vi gick en timme enkelväg för att köpa en spegel och sen lika långt tillbaka, fy fan säger jag bara.
På kvällen kom gänget hit igen och vi kollade på film och spelade kort till mitt i natten.



Idag har vi bara tagit det lugnt hemma. Vi har städat och tvättat lite och jag har tagit en springtur. Nu ska jag ta en dusch och sedan ska vi äta kladdkaka framför en mysig film :)

Imorgon väntar en dag med förstahjälpen kurser. Jag längtar till jobbet, alla jag jobbar med är så härliga!

Hoppas ni har det bra hemma i Östersund. Jag ska skaffa skype så kan vi prata :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0