Gråa dagar

Min förkylning vill inte släppa och det gör mig hur less som helst. Jag gör ingenting nu på dagarna, på grund av förkylningen och arbetslösheten. Men jag försöker bota båda två iallafall, tror jag är uppe i tjugo sökta jobb senaste månaden,  varav två intervjuer som jag inte gick vidare på (förutom en då jag iallafall är lovad jobb till våren).
Det är verkligen så otroligt trist att vara arbetslös, jag känner mig helt värdelös. Jag har all tid i världen att göra roliga saker på men eftersom jag inte jobbar så har jag inga pengar att spendera på roliga saker. Så jag hamnar istället i en ond cirkel där det inte händer någonting.

En dålig sak med att vara arbetslös är att jag har blivit familjens hemmafru, jag städar och lagar mat. Till en början var det roligt att laga mat men tillslut kommer de dagar då man inte har en aning om vad man ska laga och verkligen inte känner för att klura ut något. Som idag. Jag har ris, korv och bacon. Vad sjutton lagar man på det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0