Take my thoughts with you when you look back

Hemma i soffan ännu en dag. Förslappad, som mamma brukar kalla det. Men vad ska jag göra? Jag vill ut, ut ut ut! Det har varit sportlov och jag har inte kunnat vara ute. Det har varit sportlov och jag har fått ett par långfärdsskridskor och ett par skidpjäxor och jag har inte kunnat använda dem. Eftersom det är sportlov tyckte mamma att vi skulle åka till Åre och åka skidor, men icke san icke, istället ligger jag i soffan med hosta och utan röst. Och det är sportlov och Mathias har varit i Ottsjö och jag skulle dit, men nej nej. Och Karro var i Åre på sportlovet, men inte kunde jag åka dit heller.

För första gången i mitt liv, typ, är jag glad att det är vinter. Och för första gången har jag varit sjuk i snart tre veckor och inte kunnat njuta av vintern. Tur iallafall att jag prickade in att vara frisk pecis de tre dagarna vi var i Klövsjö. Annars hade jag blivit helt galen

Nu ska jag gå och sätta mig i solen och läsa en bra bok, Mons Kallentoft är det ända som gäller just nu.

Ha det underbart!
Pussar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0