Semestersvenne

Jag börjar förstå den här svenssoniga semesteruppståndelsen. Det här med att alla blir precis likadana så fort de får semester. Man slutar raka sig och går med veckogammal stubb, man klär sig i skabbiga semesterkläder, man struntar i att tvätta håret några dagar bara för att man kan, man hälsar glatt på alla man känner på ica och säger: "jaha, har du fått semester än då?" sådär "klämkäckt", man dricker kaffe i hammocken till fågelkvitter (i sina skabbiga kläder och otvättat hår men med semesterleendet på läpparna) och såklart ska det ätas massor med jordgubbar.

Jag känner att jag börjar komma in i den här semestergrejen. Jag är ledig på onsdagar och torsdagar och det känns så lyxigt att vara ledig mitt i veckan, det blir mer som semester än som att ha helg. Så mina två semesterdagar passar jag på att vara en så typisk semestersvenne jag bara kan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0