2010 blev 2011

Jag ska försöka göra en liten sammanfattning av 2010, som ett minne av det underbara året.

De första timmarna på året spenderades hos minna och sedan tog jag och Mathias bussen till han, kommer aldrig glömma den äckliga killen (typ gubbe) och småtjejerna framför oss.

Jag åkte till Huddinge för att tävla i början av januari. Som på alla tävlingar får jag stå och tjata på Eve huuuur länge som helst innan hon kliver upp. En dag i Huddinge lurade Hubbe oss att frukosten hade öppet till tio så vi gick upp nio och letade efter frukosten, tillslut inser vi att det är den som är bakom de låsta dörrarna och vi får äta lunch till frukost istället.

Emma fyllde år och vi firade stort, dock kanske Emma tyckte lite för stort. Sedan tog hela högen körkort medan jag knappt övningskörde. Sedan fyllde Sabina år. Vi åt mysig middag på eastern och pysslade ihop ett fotoalbum till vår underbara vän.

Sedan fyllde Madde år och vi firade henne i Persåsen där man åker kälke i typ slalombackar. Såklart är vi där den isigaste dagen, det går jättefort och såklart är jag den enda som ramlar och gör illa mig. Jag fick åka ambulans med ett blodigt ansikte och en bruten näsa. Efter att ha varit på sjukhuset i nästan fem timmar och blivit galen på nackkragen som skavde kom en snäll doktor och kollade akuta saker, allt såg bra ut förutom att mitt ansikte var uppsvullet så det gick inte se om det var något fel där. Efter att ha gått med bollhuvud flera dagar börjar jag skymta en sned näsa, att fixa den är det värsta jag gjort.

På sportlovet var jag i London med familjen några dagar. Helt underbart men jättekallt. Direkt när jag kom hem tog jag bussen till Annas stuga i Klövsjö och var där nån dag.

Sedan var det påsk och jag försökta göra ingenting. Ingenting planerat men det hände en hel del iallafall.

Julia hade också fyllt arton och det firades med tacokväll hemma hos Sabina. Vi spelade med andra ord hela kvällen. Vilket underbart spel, helst alla felsägningar.

Sen var det ciskusföreställning så jag och Karro fick springa runt och hålla koll på en massa små tygbarn, men vi var otroligt stolta över dem (när de gjorde som vi sa ;) ). Samma helg, medan jag var borta, dog min gamla marsvinstant ganska oväntat. Hon hade funnits så länge, blivit minst dubbelt så gammal som ett "normalt" marsvin så det är såklart det kändes tomt.

I juni var det student och jag lånade ut Mathias till Ebba på balen, de var jättefina. Sedan var det student, en jätterolig kväll tills jag tappade bort alla, träffade de jag inte ville träffa och frös.

Sedan var det skolavslutning, vi grillade och mös. Iallafall när grillen tändes.

När skolan slutade började mitt jobb på Jämtkraft, det jobbet jag vunnit. Pengarna gick till resor.

Första resan gick till Göteborg, för att tävla på VU (och gå på liseberg). Jag fick bo med Eves familj i en jättefin lägenhet. Tävlandet gick inge vidare men det var kul iallafall. På söndagen åkte vi med Hubbe och resten av FIG hem, sträckkörning med ett badstopp i Mora mitt i natten.

En dag tog jag tåget till Sundsvall för att möta upp Karro och gå på Gatufesten. Det var sjukt kul och sedan tog vi tåget hem nästa morgon, jag var sååååå extremt trött då.

Sen någon gång var det Yran. Det finns bara ett ord: UNDERBART!!!! Bästa Yran hittills.

Jag och Eve åkte till Gävle för att tävla. Hon kunde inte tävla och vi var bara två stycken i min kula som är min bästa gren, jag slutade två och sist... Helgen bestod mest av Gossip Girl och sömn, vi hade det bra.

Jag var på krogpremiär med Karro, bästa krogkvällen hittills.

I augusti åkte jag och Mathias till Kreta, det är bland det bästa jag gjort. Vattnet var lika turkust som mina naglar, hotellet var jättemysigt (förutom att vi inte hade AC) och maten var underbar. Vi snorklade, åt sena mysiga middagar, åt frukost  på balkongen, drack drinkar på hotellet, dansade och bara var tillsammans.

Sean börjar skolan. Jag tycker att jag borde få bra schema eftersom jag ska läsa så pass få kurser, men någon idiot har satt hål flera tiimmar varje dag mitt på dagen och jag är fortfarande sur över det.

Kompaniet åker till Åsberget och jag blir firad, min present är grejer från Ikea eftersom vi åkte dit samma helg.

Höstan kom och jag var faktiskt inte höstdeppig. Jag var på myshumör och smittade av mig på Mathias.

Mamma fyllde 50 och ställde till med fest.

Rebbecce fyllde 18 och fick äntligen gå på krogen med oss. Hon bjöd på mysig middag och förfest, såklart med med andra ord.

Någon gång senare på hösten lyckades vi få med Emma på en mysmiddag i Mathias lägenhet som jag fått låna. Vi spelade såklart med andra ord och hade det underbart. Dock så fick jag den kvällen veta att en vän som jag inte träffar så ofta nuförtiden har fått en sjukdom som hon måste behandla, du har mitt stöd.

Jag och Ida fortsätter med vårat PA, vi blev sponsrade med korv. Hur mycket som helst, jag har fortfarande korv i frysen.

Parasiten kom till stan och drabbade mig (eller om det bara var vanlig magsjuka). Sedan blev även Mathias sjuk och jag blev barnvakt åt honom, såfort jag lämnade honom ur sikte blev han mycket sjukare, hopplös kille.

Den 24 december blev det jul. Mamma fortsätter tänka på att jag snart ska flytta hemifrån och ger mig vispskålar i julklapp, tydligen så ska det vara typ det bästa som finns och jag börjar känna mig lite tantig.

Tillsist blev det nyår. Alla planer försvann, liksom orken. Så jag och Mathias åt en romantisk trerättersmiddag och skålade i mousserande vin.

Förutom allt detta har året bestått av en massa mysiga tjejkvällar, glöggkvällar, utekvällar, Mathiaskvällar och en hel massa träning. Jag har förändrats och mognat och blivit lite mer kär och lite mindre stabil. Jag har haft svackor och toppar, tårar och skratt. Blivit sviken och älskad. Det har varit ett bra år, men förhoppningsvis blir 2011 ännu bättre. Jag väntar och ser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0