put your hands on my heart

Nu har jag varit arton i lite mer än ett halvår och jag har hunnit med allt man "ska" ha gjort när man är arton. Jag har varit på krogen, jag har tagit körkort, jag har köpt folle på ica och jag har skaffat ett riktigt visa-kort som går betala med på bussen och internet. Det halvåret sedan jag fyllde arton har också varit ett av de bästa halvår i mitt liv. Jag tog min krogen oskuld i somras, var ganska dragen på champagne. Jag och Karro åkte till gatufesten över ett dygn, utan att sova. Jag och Mathias var till Kreta. Och en massa andra saker.

Pga att jag gillar att vara arton så mycket ska jag skriva en lista. En lista på arton dagar med arton olika ämnen, där jag kommer skriva om mig och det som finns runtom mig.

Dag 01 - Om mig
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Vad är kärlek?
Dag 05 – Min första kyss
Dag 06 – Min bästa vän
Dag 07 – Ett ögonblick
Dag 08 – Något jag är stolt över
Dag 09 – Mina drömmar
Dag 10 – Mitt favoritminne
Dag 11 – Detta ångrar jag
Dag 12 – Den här månaden
Dag 13 – Det här får mig att må bättre
Dag 14 – Det här får mig att gråta
Dag 15 – Mina rädslor
Dag 16 – Min favoritplats
Dag 17 – Det här saknar jag
Dag 18 - Mina ambitioner

OM MIG

Jag heter Anna Viktoria Nymo. Nymo är norskt eftersom farfar är norsk.
Jag har bott i Valla hela mitt liv förutom de första månaderna då jag bodde i en lägenhet i stan, fast det kommer jag såklart inte ihåg.
Jag har hållt på med någon slags idrott iproncip hela mitt liv, fast aldrig någon lagsport. Först dans och sedan cirkus och sedan hittade jag till friidrotten. Jag är helt enkelt inte gjord för lagsporter. Inte för att jag inte tycker om att träna och tävla med andra, jag tycker det är sjuuuukt tråkigt att vara själv, halva grejen med att träna friidrott har ju varit att träna med alla andra friidrottare. Men jag gillar det här med att bara jag kan påverka hur tävlingen går, under ett lopp är det bara jag som springer och jag kan vara i min egen lilla värld. Det går inte dåligt för att någon annan släpper in bollen i målet eller gör en dålig passning eller så utan går det dåligt kan jag bara skylla på mig. Men jag har ändå alltid haft "laget". Jag har alltid känt några av de jag tävlat mot och när man är på tävlingar utanför Jämtland är alltid hela klubben åkt tillsammans, så jag tror att vi kanske ändå haft bättre sammanhållning än typ ett fotbollslag eftersom vi inte har blivit tvingade att samarbeta och vi har inte kunnat skylla på någon annan. Fast de senaste året har så många slutat med friidrotten, vilket är jättetråkigt och jag blir snart själv klar.
Jag har ett tävlingssinne och humör som tittar fram ganska ofta.
Jag är extremt morgontrött, det är omöjligt att väcka mig ibland
Jag funderar på att bli arkitekt, men har för dåliga betyg för det eftersom jag inte har mvg i allt...
Jag ÄLSKAR choklad! (och mathias)
Jag är tidsoptimist (extrem tidsoptimist)
Jag har mycket och ganska dålig humor.

Nu ska jag ladda inför solsidan :)

Ha det underbart!
Pussar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0