Lördag 19 februari

I lördags skulle jag, Karro, Mathias och Tommy åka till Bydalen för att åka skidor. Det var helt sjukt kallt på morgonen så Karro stannade hemma. Fast vi andra hoppades att det skulle vara bättre väder i Bydalen (och det var det verkligen). Jag skulle köra flera mil själv för första gången sedan jag tog körkortet. Och det gick ju jättebra i början, men när vi bara hade typ tjugo minuter kvar började det pipa i bilen och det lyste STOP överallt. Vi stannade och det visade sig att vi nästan hade slut bromvätska, kul att inte ha några bromsar och vara mitt ute i skogen... Jag ringde pappa och han lovade komma med mer bromsvätska och vi åkte supersakta tills vi kom till en bensinmack. Sedan fick vi sitta i typ en timme på den där macken, så himla typiskt, vi som hade åkt jättetidigt från stan för att komma fram tidigt. Fast jag träffade Stina på macken och det var ju roligt.

Resten av dagen var jättebra, det var strålande sol, varmt, vindstilla och bra före i Bydalen, jättemysigt. Och Tommy hade med sig en hallonpaj! Det var nästan det bästa på hela dagen ;)

På kvällen bastade jag och Mathias, åt en jättegod middag och massa choklad.

En bra dag helt enkelt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0