Det blåser vindar ifrån förra sommaren

Jag har alldeles för mycket tid över när jag inte får träna. Nu borde jag vara i Jämtkrafthallen och springa mitt sista lopp för dagen. Jag borde vara sådär hemskt men skönt trött och oroa mig för sista loppet. Istället sitter jag i ett nästan tomt hus framför en dator som knappt fungerar och räknar minuterna.

Liksom vad gör man med sju timmar extra på ett dygn som bara råkar falla ner framför näsan på en? Jovisst hade det varit jättekul om jag fick sju timmar längre helg, men en tisdag eftermiddag och onsdag morgon blir inte riktigt samma sak.

Jag ska nog gå och smörja in händerna, de börjar bli torra. Gör jag det riktigt långsamt kan det ta en minut.
Sedan kan jag gå och städa mitt skrivbord, igen, det tar kanske två minuter.
Efter det kan jag drick ett glas vatten och få bort ännu en minut.

Jag är uttråkad. Jag är less. Det här är fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0