Jag vet inte vem jag är, men jag vet att jag är din

Här sitter jag med chokladkaka i magen och mjölksyra i armarna, livet är allt bra underbart ändå.

Det är första mars i dag, men jag tycker fortfarande att det var sommar igår. Jag tror att min farmor är riktigt klok egentligen, jag borde lyssna mer på henne när hon säger att tiden går fortare och fortare ju äldre man blir. Jag minns precis hur mitt liv såg ut för två år sedan. Och inte förrän jag läser om förra meningen inser jag hur längesedan det egentligen var, två år sedan är ju som en femtedel av sin ungdom(om man räknar den från tio yill yjugo år).

Och om jag tänker tillbaka ett år kan jag höra ekot av alla tankar och känslor som jag kände då, som om de just blivit skapade i mitt huvud.

Jag vill inte bli äldre. Jag vill inte fylla arton och bli vuxen. Får man vuxenhastighet påtiden då? Isådanafall tror jag att jag struntar i att bli vuxen och lever som barn hela mitt liv.
När man blir gamal som farmor tror jag tiden lätt springer ifrån henne. Jag tror att det är precis det som hänt farmor, hon hinner inte längre med i takten och då börjar minnet rinna iväg. Älskade farmor.

På tal om ett år, om typ tjugo dagar blir det storfirande ;)


Hujueda mig så fort ett år går egentligen...

Ha det underbart!
Pussar

Jag vet inte vem jag är men jag vet att jag är din
Och att dina ord i natten är det enda som når in
Jag vet inte vem jag är men jag vet att jag är din
/H Hellström               

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0