Nytt år nya möjligheter

Jag tror fullt ut på klyschan om ett nytt år med nya möjligheter. För sanningen är ju den att man måste tro om det ska kunna vara sant. Jag har nyårslöften som jag för tillfället tänker följa fullt ut och hittills har det gått riktigt bra. Jag ska behålla det som var bra för mig och det jag gjorde bra från förra året. Det som inte var lika bra ska jag lämna kvar i 2009 för att kunna se tillbaka på det och lära mig något av det. Även fast 2009 var ett väldigt bra år då det hänt sjukt mycket bra så har inte allt varit bra. Fast det är väl ganska självklart, allt kan inte alltid gå bra.

Så, här sitter jag nu med skitit hår, med en hosta som gör mig galen och med en påse full med mediciner mot allt från magkatarr till hosta och även skumma droppar som min faster sa att jag absolut skulle köpa. Och "nytt år nya möjligheter" känns ännu mer som en klyscha än innan. Men om man ska överanalysera, och jag är för trött för att inte göra det, kanske det är just det som klyschan betyder. Att våga tro på bättre tider, att ha viljan att skapa något bra.

Nej nu ska jag sova innan jag skriver mer virrigt.

Godnatt och ha det underbart!

Det handlar inte om om man klarar sig, utan hur man klarar sig.
Ändå vet jag inte om jag skulle klara mig utan dig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0