andra dagen

Ska försöka mig på en liten sammanfattning av det förra året.

Januari
Hmm, nu ska vi se. Året började med ett inte alltför glad, men endå lättat vaknande första januari. 2 januari(tror jag det var) åkte vi till Åre för att mysa i Emmas stuga. Vi åt middag på Holiday Club där vi skrömde bort en norsk familj, tittade på film och frös ihjäl pga det extremt kalla vädret. Resten av månaden minns jag inte mycket av. Kanske var det nu jag var till Falun och tävlade, då jag och Eve plågades av en massa små hemska ungar eftersom vi lyckats vara allra äldst på tävlingen.

Februari
Vi hade massvis med tjejkvällar. Jag umgicks också mycket med Madde under denna vintern(på nåt sätt har vi aldrig tid för det längre). Jag tävlade en del, var till Bollnäs med figet och livet flöt på. Medans alla var på Håkan på alla hjärtans dag tävlade jag och åt tårta med mina vallatjejer.

Mars
Hmm, vad gjorde jag i Mars?
Jag träffade Mathias(eller träffade är väl fel ord, men ni kanske fattar). Vad mer som hände i mars minna jag faktiskt inte.

April
Det börjar bli vår, jag börjar få vårkänslor. Åker till Överammer för första gången. Jag och Karro bestämmer oss för att grilla vid Frösö strand, det är kallt och blåsigt men vi lyckas få dit lite folk och få igång en brasa iallafall. Det händer mycket på cirkusen och jag har fullt upp med allt. April slutar med sista april-firande med tjejerna.

Maj
Det är ännu mer på cirkusen och tillsut är det föreställningar. På lördagsföreställningen lyckas jag få ett stort brännsår på benet. Det är nkvt och söndagsföreställning kvar vilket betyder att det bara är att härda ut. Nkvt var underbart. Livet leker och maj bara försvinner.

Juni
Sommarlovet, vilket är årets bästa tid, börjar. Jag ska iväg på tävling första helgen så skolavlutningskvällen blev kort. Det var tävling studenthelgen också, och första helgen i juni så första delen av juni var mest friidrott. De två första veckorna bestod av jobb, eller andra veckan var mest flum på kansliet. Jag fyller sjutton.

Juli
Familjen var till Gotland där vi bestämde oss för att hyra tandemcyklar och cykla en vecka. Vi var på Gotland den regnigaste veckan på typ tjugo år. Det varr översvämningar och spöregn överallt så det blev inte så mycket cyklande. Jag är på Ikea med familjen Granlöf, jag och fyraåriga Linn orkar inte gå runt och titta så vi hittar den finaste soffan och "flyttar" dit. Jag åker till Gävle och tävlar, Liv och Andreas klättrar upp på hotellets tak och Gävles snyggaste kille blir "förföljd" under tävlingarna. Mathias flyttar till en ny lägenhet lagom till Yran. Yran var underbar och lagomt nykter. Kvällarna i julispenderas på något bra sätt, tex i annas mysiga båt.

Augusti
Jag, Emma och Anna åker till Madde. Vi myser, äter blåbärspaj och har det trevligt. Sommaren fortsätter ungefär som tidigare och är tillslut över. Skolan börjar och jag får världens sämsta schema.

September
Jag får tandställning, vilket de första dagarna betyder att jag lever på Ipren(enbart, jag inte kan äta) och vaknar mitt i natten av att det är blod på kudden. Ett tag funderar jag helt seriöst på att be om att få ta bort den. Kanske skulle jag ha gjort det också eftersom jag går ner nästan fem kilo på två veckor och ska gå på nv-fest efter det. Nv-festen slutar inte bra för min del och jag bestämmer mig för att jag måste börja äta, även om jag måste leva på Ipren resten av mitt liv. Fig åker till skol-sm. Det var... en upplevelse, typ. Vi bor på camping där vattnet luktar värre än ruttna ägg, tävlingen går inte bra, men det finns sjukt god pasta på andra sidan vägen. Hösten börjar visa sig. Helt plötsligt har jag och Mathias tappat räkningen på hur länge vi varit tillsammans, räknar och firar ett halvår.

Oktober
Hösten börjar på riktigt och fortsätter in i en dimma som består av vardag: kliva upp, träna, skola, middag, plugga, sova, skola, träna, middag+plugga, sova, träna osv. Vad jag gjorde förutom det kan jag inte minnas. Mathias fyller iallafall år och blir kidnappad. Det är halloween och skitkallt, kvällen slutar med ben and jerrys och sex and the city med Karro och Carro.

November
Hösten tränger sig på ännu mera intensivt, jag är förvirrad och borta. Skolan håller på att ta död på mig.

December
Äntligen december, vilket betyder att alla är glada och småstressade på ett mysigt sätt inför jul. Jag är storstressad och vet knappt vad jag håller på med, kan inte sova och får magkatarr. Jag blir iprincip tvingad att åka till Stockholm och tävla i januari, samma helg som nästa NV-fest är planerad, det känns surt. Jag köper tillslut julklappar och slipper tillslut göra kursprov i fysik. Åker till mormor och morfar över julen. Det är mysigt där, men konstant snöstorm. Det är julafton, jag får en efterlängtad dator och världens finaste halsband av Mathias. Kommer hem och börjar peppa inför nyår. På nyår gjorde jag, Karro, Sabina och Mathias en fin trerättersmiddag. Fast vi hinner bara med förrätten och halva efterätten innan bussen till Minna går. Efterätten blev dagen efter Kvällen består av trevligt folk och det blev bästa nyårsafton någonsin.

Det var 2009, eller en liten del av det iallafall. Nu är det bara att hoppas att 2010 blir ännu bättre. Det har ju börjat bra iallafall :)

Ha ett underbart år!
Pussar

Kommentarer
Postat av: Anonym

inte gävles snyggaste SVERIGES SNYGGASTE

2010-01-04 @ 19:56:53
Postat av: takklättrarN

precis SVERIGES SNYGGASTE :D:D:D:D:D:D:D

2010-01-04 @ 20:12:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0