Som att vara instängd bakom gardiner en varm sommardag

Gårdagen bestod av Ben and Jerrys vid sjön och en massa komiska diskussioner(stavas det verkligen så?) hemma hos Karro. Det var riktigt härligt, fast vi missade soluppgången och gick hem och sov istället. Jag antar att det var välbehövligt, fast dock inte lika roligt som att se soluppgången.

Kanske ska skriva lite om helgen också, eftrsom jag lovade det på ankajus.blogg.se. Du som läser detta kan ju dessutom gå in där och försöka övertala Julia att skriva ett första inlägg, hihi.
För det första så träffade jag Victor på bussen, vilket var mycket trevligt. Sen, det som jag är allra mest stolt över i sommar, så lyckades jag kliva av på rätt ställe. Jag lyckades tillochmed plinga utan att fråga busschauffören. Detta är, för er som inte visste det, mycket svårt på dessa långbussar då man inte har en aning om vart man är och vilken nästa busshållplats är. Sedan så har vi badat i helgen(frågar du Mathias var det jättekallt ;) ), ätit enormt god mat, blivit jagade av Linn som faktiskt är jättegullig för det mesta och träffat Madde. Och så kan jag kuben på två och en halv minut nu! ;)
Och så har Mathias hunnit byta lägenhet, bara flytten återstår, medans jag blivit uppäten av mygg och bromsar.
Och så har jag kommit på att min sommar är körd för att jag inte kommer åka någonstans, och sedan dessutom det så är jag borta och Mathias jobbar i en månad. Inte träffa varandra på en månad, en månad är liksom en enormt lång tid! Hela våran fjärde månad tillsammans är alltså körd...

Nu till den riktigt stora frågan, varför är jag inte ute en dag som denna? Solen lyser, det är riktigt varmt och skönt ute(tror jag iallafall) och jag borde bättra på min bränna. Men vad gör jag? Jo, jag sitter här nere i gillestugan i ett mörkt rum bakom fördragna gardiner och nästan fryser. Barnen svälter i Afrika och jag fortsätter med mina i-landsproblem om att inte vara ute en dag, jag måste bättra mig... Jag springer ut nu, kanske åker och tränar.

Ha det underbart!
Pussar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0