Ännu ett år äldre

Kul dag med chokladbollar från Andreas, grattis från barnen på friidrottsskolan, massa tårta och så vidare :)

Men ändå. En födelsedag känns mindre och mindre speciell för varje år. När jag var liten låg jag vaken hur länge som helst för att sedan låtsas sova när familjen kom med presenter och fika på sängen. Sedan, jag hade alltid sommarlov på min födelsedag, gick jag runt och väntade och tjatade på att släkten skulle komma så jag skulle få veta om jag fick den där dockan jag önskat mig av farmor och farfar. Och självklart, en massa tårta. Jag skulle alltid ha den allra bästa tårtan, den skulle vara finast och godast. Stackars mamma fick göra en massa tårtor, silvriga tårtor, rosa tårtor, vita tårtor, tårtor som såg ut som en kanin, tårtor som såg ut som en hund, tårtor med en massa marsipanblommor, tårtor med specialfyllning och så vidare. Tårtan var extremt viktig och varje år skulle jag ha minst två olika. Och en tårtidé fick ju självklart inte användas igen!
Sedan skulle man ha barnkalas en annan dag, då bjöd jag mina bästa vänner(och här skulle det självklart vara ännu en tårta). Alla som kom hade köpt en liten present, en liten studsboll, hårsnoddar och liknande.


Men att fylla år, hur stor skillnad är dt egentligen? Visst, jag har blivit ett år äldre och jag har samlat på mig mer erfarenheter. Jag har gjort mycket jag ångrar och mycket jag aldrig skulle gjort annorlunda. Men ändå, någon skillnad från igår tills idag har jag inte märkt av(förutom att jag har kortare hår) och lär inte göra heller. För mig är min födelsedag bara som vilken annan dag som helst, bara det att jag råkar fylla år.

Ha det underbart!
Pussar

Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-06-17 @ 16:02:11
Postat av: eMMa

oj råka skicka en utan text:S Aja, men se så här; du är ett år NÄRMARE till körkortet (hur coolt är inte det!!) !!!! + så är du ett år klokare också (liksom kan det bli bättre?)! nu till poängen: GRATIS 17ÅRINGEN!!!!!

2009-06-17 @ 16:05:28
Postat av: Madelene

Blev du ledsen för att du inte fick någon present av mig? =) Jag tänkte kanske ge dig något litetändå =P Kram

2009-06-28 @ 23:30:06
Postat av: anna

Nämen Madelene Holmgren! Klart jag inte blev :) Jag fick ju träffa dig i helgen, en mycket bättre present ;) <3

2009-06-29 @ 10:22:09
URL: http://enannanannan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0