Don't you know you really gotta...

Jag sitter just nu och gör sammhällsläxa. Det kan knappast gå särskilt bra, tänker du. Om du bara visste hur rätt du hade. Att vi dessutom har samhälle på de två jobbigaste timmarna i veckan gör att man aldrig är fullt medvetande om vad som händer. Flera gånger har det bara varit tur att jag inte somnat. Så på ett frågepper jag har i läxa hade jag skrivit "Läxa nästa onsdag, till onsdagen efteråt". Översatt till svenska kan det betyda att jag ska göra frågorna för att vi är ledig från allt  förutom språk. Om jag hört rätt.
Efter att jag svarat på frågor och skrivit en krönika om demokrati ska jag lära mig stava bland annat abborre. Åh så meningsfullt...

Jag måste också få säga att jag inte förstår mig på hösten. Löven blir röda gula, sedan bruna och döda. Vinden är  iskall och blåser igenom alla varma jackor och vantar. Himlen är grå och full med regn. Den liksom skrattar skadeglatt att sommaren, värmen och ljusa tider är över. De sommargröna och sedan vackra sensommar-gula löven flyger bort. Kvar av träden blir färglösa skellett. Allting vissnar och fryser. Alla stänger in sig. Jag kan bara inte se det vackra i allt det.
Tacka vettja sommaren!
Jag måste få tacka för gårdagskvällen också. Tårana sprutade av skratten.

Nu ska här pluggas!!
Puss från mig

Kommentarer
Postat av: sara

hösten är jättevacker, verkligen! haha tycker jag iallfall ;)

2008-09-28 @ 12:30:42
URL: http://sarassplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0