Jag vet bara en, en ända som är mera glömsk än mig...

Morfar, som är lite smått senil och gammal.
Jag fick upptäcka idag att man inte blir av med förkylningen om man glömmer koftan hemma(även fast jag nästan satt en lapp i pannan om att komma ihåg den). Sedan märkte jag att det blir väldigt kallt utan kofta ute och i ett klassrum med alla fönstren öppna. Oskar tittade ut och sa att det var sommar, men hans drömmar gjorde ju knappast att det blev varmare.

Jag tror det är dags att återinföra en  gammal goding. Veckans kommentar!! Wiiiihii
Hittills så har jag tre nominerade till det ärofyllda priset(hm, beror ju på hur du väljer att se på det):
Madde sitter och berättar om sin väg med cykel hem från stan då hon säger: Du vet den där grusförsbacken?(eller något väldigt liknande).
Sedan ska Oskar berätta om något som hände för ett antal år sedan och börjar med: För flera lämmelår sedan. Ljusår och hundår har man ju hört talas om men att man kunde räkna tid i lämmelår...
Tillsist, idag när jag slutat skolan möter jag språkare och Eve. Eve kommer skrattandes fram till mig och säger:Anna! Vetu var jag hittade mina spanskaböcker? I KYLSKÅPET!!  Ack, ack. Lilla Evelina, i kylskåpet ska man ju ha mat, spanskaböckerna ska man ha på skolan.

Visste du att en dator kan ha sömnproblem? Min bärbara har tydligen "sleep problem" iallafall. Vad gör man åt det? Ger den sömntabletter? Sjunger vaggvisor för den? Gissa varför jag och teknik inte går ihop.

Jag har redan räknat veckorna till nästa lov och till julafton. Snart är det sommarlov. Jag borde plugga, men skulle hellre göra något annat, nästan vad som helst.
Puss från mig

P.s. Tack för gårdagskvällen(gissar att Anna någon gång kommer läsa detta inlägg). Det var iallafall trevligt!

Kommentarer
Postat av: sara

haha i kylskåpet? Evelina är bara för skön ;)

2008-09-24 @ 21:25:57
URL: http://sarassplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0