"Åååh vilka stänkskärmar!!"

Nu sitter jag och skriver min andra utredande/analyserande text för terminen. Jag vet fortfarande inte vad det är.

Kom nyss hem med "Ett öga rött" från Karro. När jag gick till Karro fick jag också en massa tips om hur jag ska skriva texten, så det börjar klarna nu. Jag vet inte vad en utredande text är men nu vet jag iallafall hur jag ska skriva den.

"Fem tusen för cykeln! Ååh en sån fin huskvarna. Fem tusen! (går fram och kollar jättenoga på kedjeskyddet) Åh alldeles ovalt! Vilken årgång är det? 94? 87 va? Kedjan är ju smörjd. Bra där, bra!
(Går fram till Eves cykel och smeker stänkskärmarna) Ååh vilka stänkskärmar! Men kedjan är ju osmörjd. Alldeles rostig är den! Får jag femton för den? Tvåtusen? Du är ju alldeles för snygg för den där cykeln! Sälj den till mig. Vilket år går du? Andra? Första? Jaha, hade du gått andra hade du sålt den."
Ett fyllo ville köpa Livs cykel för fem tusen, men jag kunde ju inte sälja hennes cykel. Då när den udda människan kom träffade vi också Malin och Elin. Trevligt ;)

Sedan när vi någon gång när natten började närma sig morgonen cyklade vi in till stan för att äta något, var det några som ville köpa en korvvagn för 20 tusen.De pratade även engelska med korvbubben som om han inte förstod svenska. "You have to make more bread! One korv. 20 thousen för korvvagnen! Va tjugotusen för EN korv!?!" 

Att jag överlevt cykelturerna på pakethållaren när Andreas cyklar är ett under ibland attså. Som när han svänger ner till Gövikenhallen utan att bromsa och ska sedan försöka bromsa med bromsar som inte alltid fungerar.

Ne, nu kan jag inte sitta och inte göra någonting längre
Puss från mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0