Hur kan allting vara bra och konstigt, samtidigt?

Storsjöspelen i helgen.
Årets första utomhustävling och det är tom bra väder, nästan lite för bra. Kanske några grader för varm och solen stekte kanske lite för mycket. Men man ska inte klaga, det lär vara regn resterande tävlingar.
Iallafall så börjar allt för min del med 100m 13.30 på lördagen. Loppet blev uppskjutet nästan tio minunter tror jag. Pga problem med startpistolen. Då önskade man att solen inte skulle skina så mycket och att man varit smart att ta med vattenflaskan, det var extremt varmt.
När vi tillslut kunde starta fick jag för första gången i mitt liv en bra start. Kanske var det chocken av det som gjorde att jag spände mig och tappade all teknik och fart mot slutet. Men konstigt nog så blev tiden okej iaf.
Sedan, en kvart försent, anmälde vi ett stafettlag också. Men alla växlingar gick åt helvete, jag tror jag klantade till det mest(ajaj inte bra). Så det gick inte så värst vidare bra.
Söndag 13.30 var det dags för kula(jag hade samma starttid båda dagarna, haha).
Hittade min blivande klasskamrat och flumkompis(Emma) så jag hade nån att värma upp(och flumma runt) med.
Min kulteknik stämmer ungefär var tionde stöt. Men idag lyckades jag ändå persa!! Och vann med tre centimeter också. Mest tur, men det är hemligt ;)
Jag stötte kula i dyblöt tröja(eftersom alla alltid är så snäll mot mig. Kan ingen förbjuda vattenflaskor! ;) )

Igår kväll blev det favorit i repris hos Anna. Nästan lite läskigt ;)
Fast det läskigaste var ändå att få skjuts på Sabinas cykel ;) men jag tror det berodde mer på nerförsbacken och pakethållaren än på Sabina.

Ha det bra världen!!
Puss på er

Kommentarer
Postat av: sabbe

min och annas konversation efter hennes tur på min pakethållare!
sabbe: "det där gick ju bra"
anna: "det var ju värre än att åka balder!"

jag är bäst på att skjusa folk:D så om ni inte har råd att åka till göteborg för att åka Balder så kan ni få åka på min pakethållare:D ahahahahaha

2008-06-02 @ 20:04:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0