Strawberry field, nothing is real

Idag har jag hunnit med otroligt mycket. Jag hann tillochmed äta lite middag innan fig-avslutningen hos Britta, och åka till min faster på julmiddag(dock missade jag maten, men fick lite kaka)efteråt och för att inte tala om min förmiddag.

Och det blir nog Åre och Emmas stuga efter nyår, mycket mycket trevligt :)

Det är två dagar till julafton! Helt sjukt ju.
Men vintern och mörkret och kylan gör mig galen. Jag är så sjukt less på att det ska vara mörkt hela tiden. Det är ljust när man precis ätit frukost och mörkt igen innan man hunnit klä på sig och gå ut. Lite överdrivet där kanske men grejen är att det bara är ljust någon liten timme per dag och resten av dygnet, den vakna tiden alltså, är det alldeles mörkgrått eller kolsvart. Och att vi bara har haft vinter i ungefär en månad och ska ha vinter minst tre, nästan fyra, månader till känns som en kolsvart och jobbig evighet utan slut. Det är en bragd att vi står ut så länge för att några få månader få slippa vintern.
Vid det här laget har du nog förstått att jag inte är det största fanet av vintern och att jag skulle bli överlycklig om det blev +30'C och sol ute nu. För julkänslan sitter väl inte enbart i snön?

Nu har jag suttit framför datan, som jag förövrigt börjar bli sjukt less på, alldeles för länge. Nu skulle det inte vara helt fel med lite glögg eller tunnbrödsmacka.

Ha det underbart!
Pussar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0