Juldagen tvåtusenåtta

Det är juldag, dagen efter julafton det vill säga. Varför alla dessa namn på dagar, juldag, annandagjul, trettondagen och tjugonda knut? Mycket underligt, men så typiskt svenskt och så otroligt högtidligt och juligt att man inte kan låta bli att älska det ;)

Iallafall, mina kusiner kom hit idag så nu sitter jag här framför datan och skriver eller sitter på mitt rum hela dagarna. Det är något med dem jag inte riktigt står ut med, menmen det är jul så man får stå ut med lite.

Gårdagen var otroligt mysig och trevlig, med gröt och julbord hos farmor och farfar på förmiddagen och sedan hem för att umgås med familjen.

Nu sitter jag och lyssnar på Jonas Gardell som vinterpratare i P3, mycket intressant hahaha!

Ha en underbar jul!
Pussar

Kommentarer
Postat av: Julia

Saknar dig anna!

2008-12-25 @ 19:33:54
URL: http://juliaeatworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0